Blitz
Data: 1 - 15 septembrie 2015
? Nanofibre de carbon, obtinute din dioxidul de carbon din aer. O echipa de cercetatori din SUA a descoperit o metoda care permite extragerea dioxidului de carbon din aer pentru a produce nanofibre de carbon, un material foarte valoros pentru mai multe industrii. Potrivit bbc.com, aparatul functioneaza cu baterii solare si are nevoie de un curent electric de doar cativa volti, care este trecut printr-o cuva plina cu sare fierbinte si topita. Dioxidul de carbon este absorbit de aparat, iar nanofibrele se acumuleaza gradual pe electrozi. Conform autorilor inventiei, noul dispozitiv produce 10 grame de nanofibre de carbon intr-o ora. Nanofibrele de carbon sunt deja utilizate in domenii inalt tehnologizate precum productia de componente electronice si baterii, iar daca cercetatorii vor reusi sa diminueze costurile de productie, vor putea fi utilizate pe scara mai larga, ameliorand compusii usori, dar rezistenti utilizati in productia de aeronave si a componentelor auto, de exemplu.
? Cel mai lung zbor comercial fara escala din lume. Compania Emirates Airline, cu sediul in Dubai, va inaugura la 1 februarie 2016 cel mai lung zbor fara escala: o aeronava Boeing 777-200LR va zbura 17 ore si 35 de minute fara oprire, din Dubai in Panama. Capacitatea va fi de 266 de pasageri, iar cursa se va intinde pe o distanta de 13.821 km. Astfel, Emirates va detrona compania Qantas, care detine, in prezent, recordul in privinta celui mai lung zbor de pasageri fara escala (este vorba despre cel care lega Sydney si Dallas, mai scurt cu 17 km).
? Ascensor spatial. O companie canadiana a depus brevetul pentru construirea unui ascensor spatial, un turn inalt de 20 de kilometri care ar permite transportarea mai usoara a materialelor destinate explorarii spatiale, informeaza huffingtonpost.fr, citat de descopera.ro. Brevetul a fost depus la autoritatile americane de compania canadiana Toth Technology, specializata in producerea de materiale destinate explorarii spatiale. Potrivit proiectului, ascensorul spatial va avea o inaltime de 20 km, va fi construit din materiale pneumatice ranforsate si va permite transportarea marfurilor economisind 30% din carburantii folositi pentru lansarea rachetelor spatiale clasice. Numit ThothX Tower, ascensorul va fi alimentat cu energie eoliana, furnizata de niste imense turbine instalate de-a lungul structurii sale. Vehiculele spatiale (navete, capsule etc.) ar avea posibilitatea de a se plasa pe varful structurii, de unde vor fi incarcate materialele si unde vor putea sa se alimenteze cu combustibil. Astronautii care vor pilota vehiculele spatiale vor fi transportati in varful liftului cu ajutorul unei nacele integrate in structura uriasa. Potrivit autorilor proiectului, construirea ascensorului spatial ar trebui sa revolutioneze cucerirea spatiala. Ar putea fi folosit si in scopuri comerciale, precum si in turismul spatial.